Egészséges reggeli

Egészséges reggeli

A jó reggeli a legfontosabb! Elég energiát ad ahhoz, hogy elkezdhessed a napot. Ráadásul reggelivel a súlyodat is jobban kordában tarthatod.

Gondolom, már te is sokszor hallottad: a reggeli a legfontosabb étkezés. Miért is? 8 órát alvással töltöttél el, étkezés és ivás nélkül. Ki vagy száradva, a vércukor szinted és energia szinted alacsony.
És természetesen a gyerekeket elő kell készíteni az iskolába, sminkelni kell vagy vasalni a reggel értékes perceiben, majd elkezdeni a 8 órás munkanapodat.  Mikor is kellene a legtöbb energia ha nem most? Sokan nem szeretnek enni reggel, vagy nincs idejük a korai étkezéssel babrálni, több szakértő mondja mégis azt, hogy át kell alakítanunk szokásainkat, ha valóban ki akarjuk szolgálni testünket.
 
Emellett, a reggelizéssel valóban csökkentheted súlyodat. Azok, akik kihagyják a reggelit, elkerülhetetlenül nassolnak vagy csipegetnek ebédig, általában egészségtelen és magas kalória tartalmú ételeket.  Aki reggelizik, az általában nem csábul el, energikus és aktív a következő étkezésig.

Reggelivel az egészségedért

Az első és legegyszerűbb lépés az egészségedért amit megtehetsz-  egyszerűen az, hogy reggelizel. A reggeli felpörgeti anyagcserédet,  így a lehető legtöbb kalóriát égeti el a tevékenységei során a szervezet. Kutatások bizonyítják, hogy egy jó reggeli után összesen kevesebb kalóriát kíván a tested, így a reggeli étkezés befolyásolhatja, hogy mit eszünk később.

Reggeli, okosan

Az első lépésed az egészség és a súlyod karbantartása felé-a reggelizés - nem olyan egyszerű, mint aminek látszik. Ha reggelire csak finomított szénhidrátot, cukros péksüteményt, fehér kenyeret, vagy keksz [egészséges reggeli corn flakes] et eszel, akkor valószínűleg ezek gyors felszívódása miatt nemsokára éhes leszel.
Ehelyett válassz a komplex szénhidrátokat, fehérjéket és egészséges zsírokat: magas rosttartalmú ételek, változatosan kombinálva gyümölcsökkel vagy zöldségekkel, tejtermékkel- minél változatosabban szolgáljuk testünket annál hálásabb lesz. Teljes kiőrlésű kenyér, gyümölccsel, vagy egy tányér magas rosttartalmú müzli, vagy pehely alacsony zsírtartalmú tejjel jó megoldás lehet.

És egy kevés cukor- hogy finom legyen és gyors energiát adjon

Egy változatos reggeliben cukorra is szükség van (lehetőleg ezt természetes forrásból, mézből, gyümölcsökből szerezzük), hiszen a vércukorszintnek is meg kell emelkednie ahhoz, hogy magadhoz térj a hajnali kóválygásból. Így kombináld a cukrokat lassabban felszívódó, gazdag rosttartalmú ételekkel, melyek biztosítják, hogy a szervezet szépen, fokozatosan bánjon el a bevitt étellel. Ennek az a célja, hogy két órával a reggeli étkezés után ne legyen ismét éhségérzeted. És ne felejtsük el- reggel bizony a nap kezdetéhez mindenkinek jólesik egy kis finomság.

Cerbona gyors reggeli- mégsem kapkodva és egészségesebben

Lássuk be, a reggeli készülődés nem mindig ad lehetőséget a reggeli okos és körültekintő összeállítására.  Ha van a hűtőben joghurt, sovány tej, és a szekrényben müzli, vagy gabonapehely, esetleg némi gyümölcs, akkor már nem lehet túl nagy baj, két perc alatt egy igen kellemes reggelit készíthetünk magunknak vagy családunknak.
A Cerbona müzliket és gyermekeknek tervezett Cerbona Disney reggelizőpelyheket úgy állítottuk össze, hogy a reggelizés során legfontosabb tápanyagokat egy csomagban az asztalodra tehessed.  Tested hálás lesz – magasabb energiaszinttel végezheted napi teendőidet vagy könnyebben diétázhatsz. Hidd el, a kedved is sokkal jobb lesz!
A gyermekek számára a reggeli jó indítás még fontosabb, hiszen sokkal több energiát és tápanyagot igényelnek, mint a felnőttek. Verdás, Toy Story-s és Tündérkés reggelizőpelyheinkkel a reggeli játékká válik, ahol a gyermek a rendszeres étkezéshez is jobban hozzászokik.

Próbáld ki reggelire:

 
 
Cerbona Epres müzli - friss eperrel és natúr joghurttal Édesszájúaknak ajánljuk: Cerbona mézes müzli - tejjel és almával